source
Το κείμενο των Ψεμάτων
ΑπόNow and Zen <synner@disinfo.net>
Ημερομηνία24 Ιουνίου 2001
ΤίτλοςΤο κείμενο των Ψεμάτων

Το κείμενο των Ψεμάτων
Μια αναδρομική αναφορά στο Γιατί των πραγμάτων
Synner 2001 (c) Καλοκαίρι

(I) Εισαγωγικό Σημείωμα

Κατ' αρχάς, πριν ξεκινήσω, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω τη θέση μου, πάνω σε ένα ορισμένο θέμα. Το ό,τι λέω δεν εκφράζει τον εαυτό μου, αλλά την κρυμμένη δομή με την οποία λειτουργούν οι υποδιεργασίες. Ποιες υποδιεργασίες θα ρωτήσετε και θα κάνετε καλά.

Οι υποδιεργασίες φυσικά όπου ενεργούν σε low-level (πάντοτε αναφορικά), οι οποίες ερεθίζουν αυτά τα συγκεκριμένα τμήματα της ψυχοσύνθεσης ενός εφήβου, ο οποίος καταλήγει σε κάποια δεδομένη χρονική στιγμή ιδέα ότι θέλει να γίνει Hacker (sic).

Για αυτές τις υποδιεργασίες θα μιλήσω σε αυτό το κείμενο λοιπόν.

(II) Το πρωταρχικό ερέθισμα

Σίγουρα η φύση των ερεθισμάτων (τα οποία είναι μέρος των underlying υποδιεργασιών) δεν είναι οι ίδιες για τον καθένα. Μπορούμε να υποθέσουμε όμως (εάν θέλουμε να δώσουμε μια αρχική βάση για τους συλλογισμούς μας και να ξεκινήσουμε από κάπου), ότι τα ΜΜΕ (Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης) τελικά ευθύνονται για όλα. Με λίγα λόγια, η Τηλεόραση είναι η μητέρα.

Κάποια αναφορά, λοιπόν, στις ειδήσεις, σε κάποια ταινία, σε κάποιο βιβλίο (το οποίο δεν είναι καθαρά ΜΜΕ, αλλά είναι μέσο μεταβίβασης πληροφορίας) είναι ο κύριος υπαίτιος γι' αυτό που λέμε «Το πρωταρχικό ερέθισμα». Επίσης είναι και ο υπεύθυνος φορέας για την τελική δόμηση της ψυχοσύνθεσης του εφήβου και της πρωταρχικής υποδομής της φιλοσοφίας/ιδεολογίας του, που θα καλλιεργήσει πάνω στο θέμα τα επόμενα χρόνια.

Επομένως, η φύση του ερεθίσματος, καθορίζει ποια μονοπάτια στο Δέντρο των αποφάσεων θα ακολουθηθούν.

(III) Τα Όρια Επεκτείνονται με το άκουσμα του Θορύβου

Ακριβώς. Την υλοποίηση τελικά όλως των υποδιεργασιών την προκαλεί ο Θόρυβος. Ποιος θόρυβος, θα αναρωτηθείτε. Μα ο θόρυβος του Διαμορφωτή/Αποδιαμορφωτή (Διαμ/Αποδιαμ). Ξαφνικά ο στατικός και κατά τα άλλα φυσιολογικός έφηβος βρίσκεται μπροστά σε κάτι μεγαλύτερο από αυτόν. Το Διαδίκτυο. Τι σημαίνει αυτό;

Ο Έφηβος αποκτά πρόσβαση σε μεγαλύτερο εύρος πληροφοριών, άρα σε μεγαλύτερου εύρους ερεθίσματα, τα οποία μελλοντικά θα θρέψουν και θα εκτοξεύσουν έξω απ' τα φυσιολογικά όρια την πείνα του για να υλοποιήσει το όνειρό του.

Ξάφνου βρίσκεται συνδεδεμένος με όλους τους άλλους εφήβους ανά την υφήλιο, οι οποίοι είχαν υποστεί τα αποτελέσματα των ίδιων υποδιεργασιών, στις οποίες είχε υποβληθεί και ο ίδιος.

Δημιουργείται μια κοινωνία λοιπόν. Θα αναφερθούμε στη δομή και λειτουργία αυτής της κοινωνίας, αργότερα.

Καθώς λοιπόν αυτός ο έφηβος απορροφά όλο και περισσότερες πληροφορίες, σε κάποια αόριστη χρονική στιγμή αποκτάει και αυτό που ονομάζουμε «Άποψη». Άποψη για το πώς πρέπει να υλοποιήσει το συγκεκριμένο όνειρό του, η οποία φυσικά δεν είναι αυτούσια και καινούρια όπως έχει, απλώς είναι ένα αναμάσημα/φιλτράρισμα όλων των Απόψεων που έχουν αποκτηθεί από εφήβους σαν και αυτόν.

Ποια η ουσιαστική ρίζα (top down level) του Ιεραρχικού Δένδρου, είναι πρακτικά άγνωστο. Δηλαδή, ποιος απόκτησε πρώτος Άποψη, ώστε οι υπόλοιπες Απόψεις να αποκτηθούν μέσω των μεθόδων που προαναφέρθηκαν.

(IV) Η Γέννηση της λαθεμένης προοπτικής

Η Γέννηση της 'λαθεμένης προοπτικής', όπως την ονομάζουμε, ουσιαστικά επέρχεται μετά από κάποια τριβή της Άποψης, που έχει αποκτήσει ο έφηβος. Στην ουσία, σε αυτό το στάδιο, ο βασικός λίθος (fundamentality) έχει εδραιωθεί και σαφώς ο έφηβος προβάλλει αυτή τη λανθασμένη προοπτική, μέσα από όπου μπορεί/είναι ικανός. Προσωπικές ιστοσελίδες, Δωμάτια Τηλεδιάσκεψης, κ.ά.

Πλέον ο έφηβος υπερβαίνει το στάδιο του απλού δέκτη και γίνεται Πομπός. Εκπέμπει την Άποψή του 'για το πώς πρέπει να είναι τα πράγματα', άρα συμβάλλει στο σύνολο των ατόμων που η Άποψή τους ουσιαστικά θα απορροφηθεί από άλλους εφήβους και θα αναμασηθεί, ίσως αλλοιωθεί και λίγο, όπως παλιότερα είχε γίνει και με αυτόν.

Πλέον αυτός ο έφηβος ουσιαστικά θέτει τον εαυτό του σαν `μέρος της Hacking Σκηνής' (sic).

(V) Η Δομή της Κοινωνίας των Εφήβων-Δεκτών (Receiver)

Η δομή της κοινωνίας των εφήβων-δεκτών (πριν αποκτήσουν λανθασμένη προοπτική) είναι σχετικά απλή. Το μοντέλο μοιάζει αρκετά με το Remote Method Invocation modem, το οποίο προώθησε η Sun, στην ουσία σαν απάντηση στα αντίστοιχα CORBA και DCOM. Στο μοντέλο δεν υπάρχει client-server. Στην ουσία όλοι είναι client και όλοι server.

Ο κάθε έφηβος, ο οποίος τείνει να σχηματίσει μικρές κοινωνίες, μαζεύει κάθε είδους πληροφορία, την οποία πιστεύει ότι είναι χρήσιμη για να τον βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου του και αυτόματα τις μοιράζει στα υπόλοιπα μέλη της κοινότητας. Όλες οι πληροφορίες ουσιαστικά που διακινούνται μέσω αυτής της λεπτής υφής, είναι ελεύθερες. Στην ουσία δεν υπάρχει καμία απολύτως απόκρυψη. Όλοι θέλουν να υλοποιήσουν το όνειρό τους και, κατανοώντας ότι αυτό θα γίνει μόνο με τη συνεργασία και αλληλοβοήθεια, καταλήγουν σε αυτό το μοντέλο.

Η Ελεύθερη λοιπόν διακίνηση της πληροφορίας μέσα σε αυτή την κοινωνία ονομάζεται 'Πληροφοριακή Αθωότητα'.

(VI) Το Τέλος της Πληροφοριακής Αθωότητας

Στην ουσία η Πληροφοριακή Αθωότητα χάνεται, όταν ο έφηβος αποκτήσει αρκετές πληροφορίες, ώστε να αποσπαστεί απ' την κοινωνία (δηλαδή να μην έχει πλέον την ανάγκη των άλλων για να δεχτεί, ανταλλάξει, εμπεδώσει πληροφορίες) και πλέον να μπορεί να λειτουργεί σαν αυτόνομη Μονάδα. Ουσιαστικά, είναι η χρονική στιγμή, στην οποία υλοποιεί το όνειρό του. Η στιγμή, που ο έφηβος γίνεται (φαινομενικά) Hacker.

Ας ανατρέξουμε όμως πάλι στην Ιεραρχική Δομή των πραγμάτων, αυτή τη φορά σχηματικά.

Έφηβος Χωρίς ΕρέθισμαA
Έφηβος Με ΕρέθισμαB
Έφηβος Με Επαφή ΜηχανήςC
Έφηβος - ΔέκτηςD
Έφηβος - Δέκτης - με ΆποψηE
Έφηβος - Δέκτης - με Λαθεμένη ΠροοπτικήF
Έφηβος - Πομπός - με Λαθεμένη ΠροοπτικήG
Έφηβος - Μέλος ΚοινωνίαςK
Έφηβος - Αυτόνομη ΜονάδαM
A--->B--->C---->D---->E---->F---->G---->K---->M

Προφανώς, αυτό το απλό σχήμα δείχνει σχηματικά τα βήματα (σειριακά στην περίπτωσή μας) της μεταμόρφωσης ενός απλού εφήβου σε έναν Έφηβο σαν Αυτόνομη Μονάδα. Φαινομενικά, η κατάσταση 'M' στο σχήμα΄, ορίζεται ως απώτερη/τελευταία: ότι ο έφηβος έχει ουσιαστικά διανύσει όλα τα «σκαλοπάτια» που υπάρχουν στην Ιεραρχική Δομή και πλέον μένουν οι 'ακαθόριστες' αποφάσεις που πρέπει να παρθούν στο Δέντρο Των Αποφάσεων (δες II), ώστε τελικά να οριστικοποιηθεί η ίδια του η Ζωή.

Δυστυχώς ή Ευτυχώς, η κατάσταση 'M' ΔΕΝ είναι το απώτερο. Το ότι ο Έφηβος υλοποίησε το όνειρό του, δεν σημαίνει τίποτα. Ακόμα μένει μια αναπάντητη ερώτηση. Το 'Γιατί'.

Πολλοί θα βιαστούν να απαντήσουν, δίχως στην ουσία να δίνουν την αληθινή απάντηση. Απαντήσεις του τύπου "Γιατί έτσι μου αρέσει", "Η Γνώση είναι δύναμη", "Η Πληροφορία είναι ελεύθερη" κ.λ.π. είναι προφανές ότι είναι η απόρροια αναμασημένη με την ίδια μέθοδο άλλων απαντήσεων από άλλους Εφήβους. Άρα, στην ουσία τίποτα από όλα τα παραπάνω δεν απεικονίζει την αλήθεια.

Το πραγματικό Γιατί είναι η ολιστική Υπέρβαση. Μάλλον, λάθος, η γνώση της απάντησης του Γιατί είναι η ολιστική Υπέρβαση. Προφανώς, αυτή η κατάσταση αναλογικά βρίσκεται όχι μόνο μακριά σε απόσταση από την κατάσταση M, αλλά και σε διαφορετικό επίπεδο Αντίληψης των Πραγμάτων.

Σε αυτή την κατάσταση, ουσιαστικά ποτέ δεν θα βρεθεί αυτός ο έφηβος. Δηλαδή το να γνωρίζει την πραγματική απάντηση για το «Γιατί».

(VII) Συμπεράσματα

Για να βρεθεί ο έφηβος σε αυτή την κατάσταση, πρέπει σαφώς να έχει φτάσει πρώτα την κατάσταση M και αυτόματα να έχει αλλάξει/μεταβεί στο επίπεδο αναφοράς το οποίο περικλείει τα βήματα/καταστάσεις (όπως και αυτές που είχε διανύσει στο προηγούμενό του επίπεδο), αλλά στην ουσία αυτός ο αριθμός είναι άπειρος.

Λογικά, ένδειξη του ότι έχεις φτάσει σε αυτή την κατάσταση είναι ότι είσαι ικανός να αναφέρεις λεπτομερειακά το κάθε βήμα για το κάθε επίπεδο αναφοράς, όπως έκανα εγώ τώρα.

 
 
Το κείμενο των Ψεμάτων
Απόalg0 <alg0@hack.gr>
http://users.hack.gr/alg0/
Ημερομηνία29 Ιουνίου 2001
ΤίτλοςKeep walking (Part I Κινητήριες δυνάμεις)

Synner συγχαρητήρια για την ανάλυση που έκανες στο όλο θέμα. Εάν και το κείμενό σου και το λεξιλόγιο που χρησιμοποίησες μου θύμισε λίγο Osso, δεν θα προσπαθήσω να σε αντικρούσω η να συμφωνήσω μαζί σου, αλλά θα προσθέσω αυτά που έρχονται στον νου μου...

Κινητήριες δυνάμεις: Τρεις είναι η Κινητήριες δυνάμεις στον κόσμο όπως οι περισσότεροι άνθρωποι τις νοούν:

  • Δίψα
  • Πείνα
  • Sex

Μια τέταρτη κινητήρια δύναμη, που αρχίζει σιγά-σιγά να αναγνωρίζεται από τον περισσότερο κόσμο, είναι η "πείνα" για ναρκωτικά. (Εδώ να κάνω μια παρένθεση, εξηγώντας ότι στα ναρκωτικά συμπεριλαμβάνονται η 'αδρεναλίνη' [cars/bikes/extreme sports], η 'νικοτίνη', η 'καφείνη', καθώς και τα επίσημα-γνωστά "σκληρότερα" ναρκωτικά.)

Και οι τέσσερις κινητήριες δυνάμεις αυτές ουσιαστικά πηγάζουν από την ΠΕΙΝΑ. Πείνα για νερό/φαγητό/έρωτα/ναρκωτικά. Όμως ως γνωστό ΠΕΙΝΑ=ΕΛΛΕΙΨΗ!

Οπότε για να χρειαστεί κάποιος άνθρωπος να αγωνιστεί για κάτι, πρέπει να του λείπει κάτι. Κάπου εκεί συνδυάζονται αυτά που έλεγες για στάδια Α-->...-->Μ (στο hacking υπάρχει η "εγκεφαλική πεινά" για γνώση).

Φτάνοντας κανείς στο στάδιο Μ έχει ξεκινήσει από την πεινά, και έχει φτάσει σε κάποιο σημείο που είναι ικανοποιημένος που δεν πεινάει. Το να μείνει λοιπόν σε αυτό το στάδιο για πολύ καιρό δημιουργεί κάποιον ΚΟΡΕΣΜΟ, ο οποίος σε οδηγεί σε εφησυχασμό-φυτοζωία...

αυτό το στάδιο είναι που ΠΡΕΠΕΙ κανείς να αποφύγει στην ζωή του για όσο το δυνατόν περισσότερο. Όμως και αυτό το στάδιο δεν είναι "εκτός προγράμματος". Χωρίς την πείνα δεν υπάρχει η ανάγκη (=κινητήρια δύναμη) και χωρίς κινητήρια δύναμη....

[end of part I]